Sunday, November 26, 2017

Cara simpan halia dan lengkuas

Kita mak muda kan. Tahu beli dan masuk dalam peti. Bila dah kering, buang. Itulah saya. Haha. 😌
Ni baru belajar macam mana Cara simpan halia dan lengkuas supaya kekal segar lama. Tak payah beli kerap sangat. Sebab benda ni bukan guna banyak pun kan. Kena berjimat cermat. Duit lebih boleh guna buat benda lain. Kann

Ni ha. Nak kongsi Petua lengkuas & halia agr x cepat rosak...

Caranya senang saja. Rendam lengkuas dan halia tu dalam air dan letak dlm peti. Tukar lah air 2-3 hari skali...
kan dah jimat dan dah tak membazir. Tengok, dua dua pun masih fresh.

Air halia bagus untuk jaga badan. Bagus bagi lancar darah. Macam dalam shaklee, ada peppermint ginger. Dia macam rasa mint berangin pudina.

Boleh wasap jika berminat ya. Bagus untuk orang berangin. On the go ni. Di mana saja boleh telan. Khasiat pun banyak.

No comments:

Post a Comment